Κυριακή 20 Μαΐου 2018

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα του φεστιβάλ Δελφών με δύο παραστάσεις στο Κροκύλειο

 Το Φεστιβάλ Δελφών 2018 έρχεται!
Το λάλον ύδωρ. Σύγχρονοι Έλληνες συνθέτες και λόγος ελληνικός.
15-30 Ιουνίου & 11-12 Αυγούστου σε επιλεγμένους χώρους των Δήμων Δελφών και Δωρίδας.
 
Το Φεστιβάλ Δελφών είναι ένας καινούριος θεσμός από το Δίκτυο Δελφών που φιλοδοξεί να αποτελέσει βήμα ανάδειξης ενός σημαντικού και ιδιαίτερου τόπου, που ήταν κάποτε το κέντρο του αρχαίου κόσμου. Από τις 15 έως τις 30 Ιουνίου, και με δορυφορικές εκδηλώσεις στις 11 και 12 Αυγούστου, μουσικά και θεατρικά δρώμενα θα παρουσιαστούν σε επιλεγμένους χώρους των Δήμων Δελφών και Δωρίδας, αναδεικνύοντας τον πολιτιστικό πλούτο, το φυσικό κάλλος και την πλούσια ιστορία της περιοχής των Δελφών, της Άμφισσας, της Ιτέας, του Γαλαξιδίου και της Δωρίδας.
  
Δ. Μαραμής
Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του συνθέτη Δημήτρη Μαραμή, το Φεστιβάλ Δελφών 2018 θα εστιάσει στη σύγχρονη ελληνική μουσική δημιουργία συνδέοντάς την με το θέατρο και τον ποιητικό λόγο. Η θεματολογία του φετινού Φεστιβάλ συνοψίζεται στον τίτλο του: «Το λάλον ύδωρ. Σύγχρονοι Έλληνες συνθέτες και λόγος ελληνικός». Πρώτες εκτελέσεις, αναθέσεις καινούριων έργων, παρουσιάσεις νέων δημιουργών και συνεργασίες με σημαντικούς πολιτιστικούς φορείς, όπως η Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Θέατρο Τέχνης με την Ομάδα Χρώμα, συγκροτούν την ταυτότητα της φετινής διοργάνωσης. Δύο από τις ποιο ενδιαφέρουσες παραστάσεις του φεστιβάλ, θα γίνουν στη Δωρίδα και θα φιλοξενηθούν στις 11 και 12 Αυγούστου, στο Κροκύλειο. 

 Η πρώτη είναι "H Όπερα των Φαντασµάτων" του Δηµήτρη Μαραµή που στηρίζεται στη γνωστή παραλογή Του Νεκρού Αδελφού, το αριστουργηµατικό δηµοτικό αφηγηµατικό τραγούδι µε τον έντονα δραµατικό και µεταφυσικό χαρακτήρα που πραγµατεύεται τη διαδεδοµένη δοξασία για τους βρικόλακες. Το τραγούδι αυτό, που απαντά επίσης σε διάφορες παραλλαγές σε όλους τους λαούς των Βαλκανίων αλλά και σε αρκετές χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, συνδέει τον άνθρωπο µε τους αρχέγονους φόβους και τις αρχέγονες δοξασίες του και αποτελεί γέφυρα ανάµεσα στη σύγχρονη και την παλαιότερη εποχή. Το δεύτερο τραγούδι, Το Στοιχειό της Χάρµαινας, σε στίχους του Σωτήρη Τριβιζά, αξιοποιεί έναν θρύλο της περιοχής της Άµφισσας. Αναφέρεται σε έναν ανεκπλήρωτο έρωτα που οδηγεί στην αυτοκτονία και παραπέµπει στη λαϊκή δοξασία για τα «στοιχειά», για τις ψυχές δηλαδή των νεκρών που δεν βρίσκουν ανάπαυση µετά τον θάνατο. Και τα δύο τραγούδια συνδέονται µεταξύ τους µε κοινούς εκφραστικούς τρόπους και κοινές θεµατικές και µας δίνουν την εικόνα µιας προβιοµηχανικής κοινωνίας, φτωχότερης ασφαλώς σε υλικά αγαθά αλλά πλουσιότερης σε ποίηση και µαγεία.
 Το έργο είναι ανάθεση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και θα παρουσιαστεί στην ολοκληρωµένη του σκηνοθετηµένη µορφή το 2019 στην αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου. 

Κροκύλειο, Σάββατο 11 Αυγούστου, 21:00
Συντελεστές:
Δημήτρης Μαραμής
Σωτήρης Τριβιζάς
Θοδωρής Βουτσικάκης
Βασίλης Δηµακόπουλος
Ελένη Δηµοπούλου
Αργυρώ Καπαρού
Βασιλική Καρακώστα



Η δεύτερη είναι η θεατρική παράσταση «Βασιλική Τριανταφύλλου: Αχ! Γιάννη μ’» του Γιώργου Μεσολογγίτη που έχει και την υποστήριξη του Συλλόγου Κροκυλιωτών "Ο Μακρυγιάννης".  Ο Ιωάννης Μακρυγιάννης γεννήθηκε το 1797, στο Αβορίτι της Δωρίδας, 3 χλμ. πριν από τον οικισμό του Κροκυλείου. Ήταν ενός έτους όταν δολοφονήθηκε ο πατέρας του, Δηµήτρης Τριανταφύλλου, από τους Τούρκους. Ο Γιάννης, ονοµάστηκε αργότερα Μακρυγιάννης για το ψηλό του ανάστηµα. Η µητέρα του Βασιλική, φτωχή αγρότισσα, τον γέννησε επιστρέφοντας από το χωράφι στο σπίτι. Αναγκάστηκε να φύγει στη Λειβαδιά. Επτά ετών ο Γιάννης µπήκε υπηρέτης και αργότερα τον έστειλαν στην Άρτα. Εκεί, επιδόθηκε στο εµπόριο. Χάρη στην εργατικότητά του κατάφερε να αποκτήσει σηµαντική περιουσία. Μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία. Ενώ διαρκούσε ο αγώνας των Ελλήνων κατά των Τούρκων, άρχισε ο εσωτερικός διχασµός που κατέληξε σε εµφύλιο πόλεµο µε οδυνηρές συνέπειες για την επαναστατηµένη Ελλάδα. Πρωταγωνίστησε στην επανάσταση της 3ης Σεπτεµβρίου του 1843, για παραχώρηση Συντάγµατος από τον Βασιλιά Όθωνα. Κατηγορήθηκε για συνωµοσία κατά του βασιλιά και καταδικάστηκε σε θάνατο. Η ποινή του µειώθηκε σε δεκαετή φυλάκιση. Τελικά, έµεινε δυο χρόνια στη φυλακή. Όµως, το διάστηµα αυτό ήταν αρκετό για να κλονιστεί η ήδη εύθραυστη υγεία του από τις κακουχίες της φυλακής. Αποµονώθηκε στο σπίτι του κοντά στην Ακρόπολη όπου και πέθανε το 1864.
Άρχισε να γράφει τα Αποµνηµονεύµατά του το 1829, ένα µνηµείο λόγου και ιστορίας. «…Ό,τι πιο σπουδαίο πράµα τα γράµµατα, η µόρφωση, να µη σε κοροϊδεύουν. Να δώσει να ’ρθει µια µέρα σ’ αυτό τον τόπο, που ο κόσµος θα ’ναι µορφωµένος και δεν θα µπορούν να κοροϊδεύουν τους ανθρώπους». Μέσα από την προσωπική του ιστορία, ξεδιπλώνεται ένα µεγάλο κοµµάτι της ιστορίας της Ελλάδας. Με τα «κολλυβογράµµατά του» κάνει µια καταγραφή σηµαντικών ιστορικών γεγονότων, και µέσα από τη µατιά και την αφήγηση της µητέρας του Βασιλικής Τριανταφύλλου, διαπιστώνουµε για άλλη µια φορά πως η ιστορία επαναλαµβάνεται µε τις ίδιες ακριβώς αντιστοιχίες. Σχέσεις µε την υπόλοιπη Ευρώπη, συµφέροντα ξένων και ντόπιων και µια χώρα, η Ελλάδα, πάντα χρεωµένη, διχασµένη και έρµαιο των ξένων Κυβερνητών ή Βασιλέων, να αγκοµαχά και να υποφέρει.
Μια παράσταση στη διάρκεια της οποίας, µέσα από τη ζωή του γιου ανακαλύπτουµε τη µητέρα και, από τα λίγα που ξέρουµε γι’ αυτήν, ανακαλύπτουµε το γιο. 

Κροκύλειο, Κυριακή 12 Αυγούστου, 21:00
Συντελεστές:
Γιώργος Μεσολογγίτης, Κείμενο

Κατερίνα Πολυχρονοπούλου, Σκηνοθεσία
Ευγενία Αποστόλου, Ερμηνεία

Αναλυτικά μπορείτε να δείτε  εδώ. το πρόγραμμα όλων των εκδηλώσεων.

Διοργάνωση: «Δίκτυο Δελφών»
Υποστήριξη: Δήμος Δελφών, Δήμος Δωρίδος, Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Φωκίδος
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Δημήτρης Μαραμής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.